Pressipankki

MEHUKATTI JUOMATIIVISTEILLE ON MYÖNNETTY AVAINLIPPU

MEHUKATTI JUOMATIIVISTEILLE ON MYÖNNETTY AVAINLIPPU

Lisätty torstaina 16. syyskuuta 2021

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt suomalaisten rakastamille Mehukatti juomatiivisteille Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa valmistetusta tuotteesta. Mehukatti juomatiivisteet valmistetaan Turun Artukaisissa tutuilla resepteillä.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkki voidaan myöntää tuotteelle, joka on valmistettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus tuotteen omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki tuotteeseen kohdistuvat kustannukset.

- Mehukatti on suomalaisten tuntema ja rakastama, vahvasti kotimainen brändi. Mehukatti juomatiivisteet ovat ilahduttaneet suomalaisia kuluttajia jo yli neljän vuosikymmenen ajan. Nykyisin laajasta makuvalikoimastamme löytyy myös sokerittomia vaihtoehtoja. Olemme todella iloisia, että Mehukatti juomatiivisteille on myönnetty vastuullinen Avainlippu -merkki, joka auttaa kuluttajaa tekemään valinnan suomalaisen työn puolesta, iloitsee tuote- ja viestintäpäällikkö Nina Lindén.

- Monista brändeistämme erityisesti Mehukatilla on vakipaikka henkilökuntamme sydämissä, joten oli mahtavaa ilmoittaa mehutehtaalla, että meille on myönnetty Avainlippu. Meillä huolehditaan henkilöstöstä ja meillä viihdytään, siitä oiva mittari on työsuhteen pituus, joka on meillä keskimäärin 15 vuotta. Pisimmät työurat mehutehtaalla ovat yli 30 vuoden mittaisia. Siinä ajassa on aika moni Mehukatti kanisteri valmistunut tuotantolinjaltamme! Olemme vakaa työnantaja Turussa ja tarjoamme vakiporukan lisäksi kausityötä nuorille kesätyön merkeissä, toteaa toimitusjohtaja Juha Helokoski.

-Mehukatti on ollut isossa roolissa tiivistemarkkinan kehittymisessä ja varmasti Avainlippu edesauttaa positiivista kehitystä myös jatkossa, Helokoski kertoo. Kuluvan syksyn aikana Avainlippu lisätään Mehukatin etiketteihin sekä osaksi markkinointi- ja vastuullisuusviestintäämme, innostuu Lindén.

Avainlippu-merkki tunnetaan Suomessa erittäin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan käytännössä kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Suomalaisista suurin osa (75 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti ja noin puolet suomalaisista yhdistää Avainlippu-merkkiin vastuullisuuden. Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen tuotteen hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

Lisätietoja:
Eckes-Granini Finland Oy Ab, tuote- ja viestintäpäällikkö Nina Lindén 0400 484 351, nina.linden@eckes-granini.com
Reetta Mentu, markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 561 5030, reetta.mentu@suomalainentyo.fi

Eckes-Granini Finland Oy Ab valmistaa, myy ja markkinoi yhteensä yli 220 erilaista mehutuotetta. Tuotevalikoimaan kuuluu mm. täysmehuja, annosmehuja, vähäkalorisia juomia, funktionaalisia mehuja, janojuomia, perinteisiä mehutiivisteitä ja glögiä. Suosittuja brändejä ovat mm. Marli, Mehukatti, God Morgon, granini, Rynkeby, Brämhults ja Tropic. Tuotantolaitos sijaitsee Turussa ja on osa Euroopan johtavaa mehuliiketoimintakonsernia Eckes-Granini Group GmbH:ta, jonka pääkonttori sijaitsee Saksassa.

Avainlippu on Suomessa valmistetuille tuotteille ja Suomessa tuotetuille palveluille myönnettävä alkuperämerkki. Avainlippua kantaa yhteensä noin 5000 tuotetta, tuoteryhmää tai palvelua. www.suomalainentyo.fi/yrityksille/avainlippu/

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Tehtävämme on kannustaa valitsemaan työtä Suomeen. www.suomalainentyo.fi